noordkaap-2014.reismee.nl

Zweden, Stockholm

De dag is goed gestart met een heerlijke temperatuur en wederom een mooi uitzicht.

We hebben water geladen, en tja, de aansluiting paste natuurlijk niet, dus uiteindelijk Riekjes’ onvolprezen gieter gebruikt, waar zo’n 10 liter per keer in kan. Het is prima gelukt al zeggen we het zelf, we voelden ons echte ervaren camperaars.

We zijn tegen negen uur vertrokken uit Domsten om via de E4 naar Stockholm te reizen. Een mooie Zweedse omgeving. Steeds meer bomen en lekker rustig rijden. Met een gangetje van 90 km per uur, de airco op 10 (want het 28 graden Celsius) kachelen we lekker rustig naar het Noordoosten.

Het was de bedoeling om in de haven van Stockholm een plekje te zoeken op een strook van ongeveer 300 meter aan de boulevard. Na om zes uur ergens onderweg te hebben gewikkeld hebben we besloten om eerder op een camping (Eklundsnas camping in Södertälje) te gaan staan. Helaas, daar aangekomen was de poort naar de camping dicht en volgens onze informatie moesten we ons melden bij mobilehome plaats 28. Het enige wat echter aanwezig was, was een elektriciteitsaansluiting, maar zeker geen beheerder. Dus maar weer verder, Stockholm in. Ook daar geen succes, de plaats aan de haven (Strandvågen) was niet bereikbaar en het alternatief genaamd Langholmens Husbilcamping was inmiddels (het was half elf) ook gesloten.

We zijn doorgereden en hebben onderweg een Traficplatz opgezocht. Recht tegenover een Burger King hebben we een plaatsje gevonden. Het is op dit moment (half één ’s nachts) buiten nog zo’n twintig graden en binnen zo’n 26 graden, dus hoezo winterdekbed…

Morgen verder richting Härnösand via de E4. Daar gaan we kijken of we een verbinding tot stand kunnen brengen zodat we dit verhaal kunnen toevoegen aan het reisverslag.

Wordt vervolgd….