noordkaap-2014.reismee.nl

Noorwegen, Vevelstad

De camperplaats in Vevelstad aan de Kystriksveien 17 is gevonden. We maken er een halve rustdag van en blijven hier overnachten. We hebben de veerboot van Tjøta naar Forvik genomen. Een overtocht van 60 minuten. Wel grappig om te zien dat op elke boot de organisatie weer anders geregeld is. Hier konden we de veerboot oprijden en moesten we bijna zelf maar een plekje voor de camper opzoeken. Eenmaal uit de camper en op weg naar de Salonng, stond daar (naar ons idee) de eerste stuurman koffie en thee te schenken omdat (weer naar ons idee) diegene die normaal de horeca verzorgde ziek was geworden. Het ging allemaal met wat “zeeman-achtige” onhandigheid.

We hebben vandaag een museum bezocht met oude (gerestaureerde) huisjes, zodat je kon zien hoe een Noors (vissers)gezin in de 19e eeuw leefde. Ook hebben we wat rotstekeningen bekeken. Veel minder dan in Alta, maar toch ook wel charmant.

Morgen rijden we het aantal kilometers die we vandaag niet hebben gereden erbij. Dan hebben we ook de extra overtocht met een veerboot, omdat we die vandaag ook niet hebben gedaan. De rit gaan naar het plaatsje Namsos of zelfs naar Steinkjer, het eindpunt van de Kystriksveien 17, vandaar gaat de reis verder via de E6 naar Trondheim. Morgen hebben we nog twee veerboten te doen, te weten van Anddalsvåg naar Horn (20 minuten) en van Vennesund naar Holm (ook 20 minuten). Vanaf Holm is het 139 kilometer naar Namsos en vandaar nog 77 kilometer naar Steinkjer.

Het (mobiele) internet laat wat te wensen over, we kunnen de reisverslagen dan ook niet plaatsen. Dat zal moeten wachten tot we een betere verbinding hebben. We hebben het per dag bijgehouden, dus dat zou dan geen probleem moeten zijn.

Wordt vervolgd.