noordkaap-2014.reismee.nl

Zweden, Domsten

Wij zijn vertrokken!

Tegen negen uur was de camper zover ingepakt naar de zin van Riekje dat we konden vertrekken.

Het weer zit mee, buiten is het ongeveer 20 graden en in de camper een heerlijk tropisch temperatuurtje. We hebben gelijk al gebruik gemaakt van de zonnewering.

Amper de grens over in de buurt van Leer stonden we al in de file, daarna in de buurt van Bremen en Hamburg. Het was erg druk op de snelweg. Die drukte gold tot aan Puttgarden, waar we om vijf uur de boot pakten naar Rodby in Denemarken. Op de boot zelf was het rustig. Na de camper te hebben gestald op dek 3 (tussen de grote jongens (vrachtwagens)) hebben we op dek 7 genoten van een uitzicht over het water van de Kleine Belt.

Van Rodby ging de reis via Kopenhagen met de brug naar Malmö in Zweden. Het was de derde keer dat we op deze manier Zweden binnenkwamen, maar altijd weer indrukwekkend. Een heerlijke rustige omgeving, veel groen en goede wegen.

Inmiddels was het een uur of zes in de avond. We hebben besloten door te rijden naar het punt dat Riekje vooraf had berekend. Daar aangekomen bleek de camping met stroom, internet en water onvindbaar. We hebben nog een paar onverharde landweggetjes meegenomen en uiteindelijk weer op een hoofdweg uitgekomen.

De reis werd vervolgd naar Domsten, waar we om 22:00 uur een zeer idyllisch plekje hebben gevonden in de haven, met een prachtige uitzicht over het water. Om half elf kwamen we tot de ontdekking dat we ook nog een stroomaansluiting konden krijgen, dus in het halfdonker de stroomkabel uitgerold, aangesloten en ja hoor er was licht.

Wisten jullie trouwens dat ze in Zweden ontbijten met rum? We zijn diverse keren tegengekomen dat je een een Rum met Frühkost kon bespreken...

Morgen verder naar Stockholm via de E4.

Foto’s volgen nog, we laten weer wat van ons horen.